• چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 968-6491-5
  • خبرنگار : 28012
  • منبع خبر : ----

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد:

نارضایتی 40 درصد دانش‌آموزان از رشته تحصیلی‌شان در سال اول دانشگاه


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق آمار منتشره 40 درصد از دانش‌آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند که در بهبود این وضعیت راهنمایی و هدایت معلمان نقش به‌سزایی دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مرتضی تمجیدی در بازدید از دبیرستان شهید عزیزی و در جمع کادر آموزشی و اجرایی این آموزشگاه با اشاره به مسائلی از قبیل رخنه فضای مجازی در اذهان دانش‌آموزان، لزوم تربیت دانش‌آموزان با هویت ایرانی - اسلامی، اهمیت مطالعه و روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با رخنه فضای مجازی در اذهان دانش‌آموزان نحوه تاثیرپذیری از معلم نیز تغییر کرده و لازم است در این زمینه معلمان نگرشی متفاوت اتخاذ کنند، زیرا معلم در آن واحد می‌تواند نقش مشاور و مربی را ایفا کند.

 

وی به ارائه تعریفی از مدرسه پرداخت و عنوان کرد: مدرسه باید جایگاهی جهت رشد دانش‌آموزان بود و مسیر ورود آن‌ها را به جامعه سهل و آسان کند.

 

این مسئول با اشاره به اهمیت شکل‌گیری هویت ایرانی - اسلامی در درون دانش‌آموزان، گفت: هویت دانش‌آموزان در سن نوجوانی که مرحله گذر از کودکی و ورود به جوانی است شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه دانش‌آموزان در این دوره با تضادها و تناقض‌ها روبه‌رو هستند توجه به این نکته ضروری است که دانش‌آموزان هویتی مطلوب جامعه یا برعکس آن را کسب می‌کنند که طبق اعلام صاحب‌نظران این حیطه، هویت ایرانی - اسلامی هویت مطلوب جامعه است.

 

تمجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه دانش‌آموز به معلم با دید الگوی رفتاری نگاه می‌کند، افزود: دانش‌آموز از معلم دو درس فرا می‌گیرد یکی دروس مختلف تحصیلی و دیگری منش و شخصیت، لذا معلم می‌تواند در شکل‌گیری هویت اسلامی - ایرانی و رفتاری متناسب با جامعه دینی نقشی بی‌بدیل در این زمینه ایفا کند.

 

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط بین دانش‌آموز و کتاب درسی و غیردرسی، یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه آحاد مختلف جامعه به‌ویژه مسئولان و دبیران آموزش و پرورش است.

 

وی با تاکید بر اینکه زندگی دانش‌آموزان سرشار از مسئله و گاهی رنج و درد است، تصریح کرد: باید با برقراری ارتباط بین دانش‌آموز و کتاب، نحوه مواجهه با این مسائل را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

 

تمجیدی در ادامه به مسئله هدایت تحصیلی گریزی زد و گفت: طبق آمار منتشره 40 درصد از دانش‌آموزان در سال اول حضور در دانشگاه از رشته تحصیلی خود ناراضی هستند که در بهبود این وضعیت راهنمایی و هدایت معلمان نقش به سزایی دارد.

 

در ادامه این جلسه نیز معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: لزوم ایجاد رشته‌های جدید متناسب با صنعت موجود در هر منطقه در مدارس کار و دانش، تشخیص و دقت مدیران و دبیران این مدارس را می‌طلبد.

 

محمود شهبازی افزود: ارتقای میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق آموزشی بوده و تحقق این مهم از اهداف آموزش و پرورش است، لذا دقت نظر در امور جهت تحقق این مهم امری اجتناب‌ناپذیر است.

 

در ادامه این جلسه نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره نیز اظهار کرد دستیابی به اهداف آموزش و پرورش از اولویت‌های اصلی این مجموعه در شهرستان خرم‌دره است.

 

لعیا جعفری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان بخش عمده‌ای زندگی خود را در مدارس سپری می‌کنند و تحت تعلیم و تربیت و پرورش مربیان و معلمان و مدیران مدرسه خود قرار می‌گیرند که این موضوع بیانگر نقش مهم آموزش و پرورش و مدارس در تربیت این دانش‌اموزان است، تصریح کرد: به هر میزان که آموزش و پرورش بتواند نقش تربیتی و پرورشی خود را بهتر انجام دهد، به همان اندازه هم دانش‌آموزان خروجی این مدارس افرادی توانمندتر و مفیدتر خواهند بود که البته تعامل و همکاری خانواده‌ها نیز در این زمینه کارساز است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: