• شنبه ۲۱ مرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 965-17614-5
  • منبع خبر : ----
  • چاپ

بازدید مدیرکل بهزیستی استان زنجان از خبرگزاری ایسنا


صبح امروز، مدیرکل بهزیستی استان زنجان به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد محمدی‌قیداری در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه رسانه یکی از مهم‌ترین پایه‌های بهزیستی در پیشبرد اهداف حوزه پیشگیری است، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های اداره‌کل بهزیستی که امروز نقش پررنگی در ارتقای کیفیت زندگی اقشار مختلف دارد، حوزه پیشگیری است. این حوزه از وقوع آسیب‌های متعددی از جمله طلاق، معلولیت، اعتیاد و ... جلوگیری می‌کند و بهزیستی نیز به جد معتقد است که پیشگیری باید بر درمان مقدم باشد. این در حالی است که رسانه‌ها دروازه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هستند و به عبارتی، این خبرنگاران هستند که با قلم خود زمینه را برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

 

این مسئول با اشاره به این‌که برنامه‌های بهزیستی دو رویکرد عام و خاص دارد، ادامه داد: رویکرد عام بهزیستی همه جمعیت استان را شامل می‌شود و در واقع، هر کس از هر صنفی مخاطب برنامه‌های بهزیستی با رویکرد عام است و از آن‌جایی که این برنامه‌ها بر درمان مقدم هستند، رسانه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

 

وی افزود: روند درمان آسیب‌های جسمی و اجتماعی، هزینه‌های هنگفتی روی دوش دولت و فرد آسیب‌دیده می‌گذارد. متاسفانه خانواده‌ها با فقدان آگاهی به راحتی در معرض چالش‌های اجتماعی قرار می‌گیرند در حالی که اگر اطلاع‌رسانی را کمی جدی‌تر قلمداد کنیم، تا حد زدی جلوی وقوع آسیب‌ها را گرفته‌ایم.

 

محمدی تصریح کرد: زنجان از نظر آسیب‌های اجتماعی در رتبه سی‌ام قرار دارد و از وضعیت به نسبت مطلوبی برخوردار است اما این نباید باعث شود که احساس غرور کنیم و مبحث پیشگیری را به فراموشی بسپاریم. حفظ جایگاه خیلی اهمیت دارد و هرگز نباید مورد غفلت واقع شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان از نظر آمار طلاق نسبت به برخی استان‌ها شرایط بهتری دارد و حفظ این شرایط نیازمند مراقبت است. در بحث اعتیاد و خشونت نیز خوشبختانه آگاهی‌دهی در راستای پیشگیری، نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های ناشی از این دو موضوع داشته است؛ در واقع آگاهی‌دهی به اقشار مختلف و با زبان ساده فقط از طریق رسانه ممکن است.

 

وی یادآور شد: طرح غربالگری تنبلی چشم حدود 20 سال است که اجرا می‌شود و متاسفانه بی‌توجهی به آن یکی از علت‌های شایع نابینایی است. این در حالی است که طی چند سال گذشته استقبال خانواده‌ها از این طرح افزایش چشم‌گیری داشته است و این مرهون رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع است.

 

محمدی افزود: هنر رسانه این است که برنامه‌ها و اهداف دستگاه‌ها را به زبان ساده برای مخاطب علی‌الخصوص خانواده‌های بی‌بضاعت عنوان کند.


انتهای پیام