• چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 973-7284-5
  • منبع خبر : ----
  • چاپ

میز خدمت؛ میزی برای تسریع خدمات‌رسانی


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: از طریق میز خدمت فرآیند خدمت‌رسانی به مردم را کوتاه‌تر می‌کند.


شهرام طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صرفا تخصیص بودجه نیست بلکه این تنها گوشه‌ای از وظایف متعدد سازمان از جمله توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی، سازماندهی نظام فنی و اجرایی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی برای نظام مدیریت استان، نیازسنجی برای برنامه‌های توسعه، رصد و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و همچنین تدوین برنامه آمایش استان و نظارت بر اجرای آن است.

 

این مسئول ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک نهاد سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و و تصمیم‌سازی است. علاوه‌بر این، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک سازمان نظارتی بوده و آمار و اطلاعات نیز از این سازمان استخراج می‌شود. متناسب‌سازی سرمایه‌های انسانی که یکی از مهمترین ابزار نظام برنامه‌ریزی است، تهیه برنامه‌های لازم برای نظام اقتصادی استان و تهیه سند آمایش استان از دیگر وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

 

وی با بیان اینکه در کنار تخصیص بودجه، ظرفیت‌های مختلف دیگری در این سازمان وجود دارد که هدف نهایی همه آن‌ها، تحول در نظام اقتصادی استان است، افزود: با کمک استانداری و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در دو حوزه در حال ارزیابی عملکرد هستیم که این دو قلمور شامل استقرار میز خدمت و ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه‌ها است.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: میز خدمت مورد تاکید رئیس جمهور بوده و ما بایستی نهایت تلاش خود را برای استقرار آن با بالاترین کیفیت برای خدمت‌رسانی سریع‌تر و روان‌تر انجام دهیم. وظیفه اصلی دولت خدمت به جامعه و مردم است. از طریق این میز خدمت که توسط شورای عالی اداری طراحی شده، قرار است که فرآیند خدمت‌رسانی به مردم کوتاهتر، مطمئن‌تر و بدون فساد انجام شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: سازمان اداری و استخدامی کشور فاکتورهایی را در دو قالب شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی برای ارزیابی عملکرد ابلاغ کرده است. این ارزیابی‌ها تا پایان سال 96 انجام شده و فعالیت‌های مرتبط با آن اعم از کنترل شاخص‌ها توسط دستگاه‌ها انجام گرفته است.

 

وی تصریح کرد: مسلما این کار خالی از ضعف و اشکال نخواهد بود ولی باید تلاش کنیم تا این ضعف‌ها و نواقص را شناسایی و رفع کنیم. هدف دستگاه‌ها نباید صرفا اخذ بالاترین نمره باشد و شناسایی مشکلات و اصلاح شاخص‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


انتهای پیام