• چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
  • دسته بندی : سیاسی
  • کد خبر : 962-8785-5
  • خبرنگار : 28009
  • منبع خبر : ----

یک مدرس دانشگاه:

این حد از توجه به زیبایی در کاندیداها متعارف نیست


یک محقق و مدرس دانشگاه تاکید کرد: این حد از توجه به زیبایی در کاندیداهای شورای شهر متعارف نیست.

 

احسان فکور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از کاندیداهایی که فقط با تکیه بر زیبایی ظاهری از جمله آرایش‌های نامتعارف اقدام به جذب آرا می‌کنند، معتقدند که برخی افراد در ادوار گذشته نیز با پررنگ‌تر کردن زیبایی‌های ظاهری خود منتخب شده‌اند و این رویه منتج به نتیجه می‌شود؛ در واقع این افراد از بینش سطحی مردم سوء استفاده می‌کنند تا انتخاب شوند.

 

این روان‌شناس ادامه داد: از منظر روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، انسان وقتی می‌تواند موثر باشد و زمینه را برای رضایت‌مندی اقشار مختلف فراهم کند که در راستای اعتلا و ارتقای سطح فکری و نگرش جامعه و اطرافیان گام بردارد. این مصداق همان سخن عامیانه است که زیبایی ظاهری به مرور زمان عادی می‌شود و در نهایت آنچه به قوت خود باقی می‌ماند، تفکر، برنامه‌ها، اندیشه‌ها و سوابق اجرایی کاندیداها است که عامل صعود و سقوط وضعیت شهری محسوب می‌شود.

 

وی افزود: کاندیداهایی که عکس‌های تبلیغاتی خود را با ظاهری عجیب و غیرمتعارف به در و دیوار شهر چسبانده‌اند، نه تنها نمی‌توانند قدمی در راستای پیشرفت و بصیرت جامعه بردارند، بلکه در نهایت عامل ایستایی و سطحی‌نگری افکار مردم خواهند بود و طی سالیان متمادی از این سطحی نگری نفع خود بهره می‌برند.

 

فکور تصریح کرد: این کاندیداها از منیت، کمبود توجه و نارسیسم (خودشیفتگی) رنج می‌برند و به دیده‌ شدن‌های افراطی نیاز مبرم دارند. البته توجه به زیبایی ظاهری امری ارزشمند محسوب می‌شود ولی فردی که در پی توسعه شهری و خدمت‌گزاری است، بدون شک می‌تواند مرز بین حضور در سالن‌های مد و پست‌های مدیریتی را تمییز دهد.

 

این روان‌شناس با تاکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه شعارهای عصر بدن در شکل‌گیری ظاهربینی علی‌الخصوص در کشورهای جهان سوم بی‌تاثیر نیستند، خاطرنشان کرد: ظاهربینی و ظاهرسازی یک شمشیر دو لبه است و افرادی که فقط با تکیه به رنگ و لعاب یک پوستر تبلیغاتی، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند نیز مسئولیت‌پذیری و آینده‌نگری کمتری نسبت به سایرین دارند. این در حالی است که حتی برخی از کاندیداها با تصویر پوستر تبلیغاتی خود تفاوت چشم‌گیری دارند و متاسفانه برخی از ما فقط به یک پوستر و نه بیشتر، رای داده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: با چنین نگرشی نمی‌توان انتظار عمران و آبادانی داشت؛ چرا که انتخاب‌ها ناآگاهانه و از روی احساس‌های زودگذر صورت می‌گیرد و به عبارتی متاسفانه برخی از ما با ظاهربینی و دامن زدن به تبلیغات غیرمتعارف ثابت می‌کنیم که به وضعیت آبادانی شهری که در آن زندگی می‌کنیم، کوچک‌ترین توجهی نداریم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: