• پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 962-8484-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

وقتی عمر برندها بیش از محصولات‌شان می‌شود


یک کارشناس اقتصاد گفت: در حال حاضر عمر برخی از برندها به دلیل اعتبارشان بیش از عمر محصولات‌شان است.

 

یاشا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به اهمیت برندسازی، اظهار کرد: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیاندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت برندها نسبت به صد سال اخیر می‌شویم، برندهایی که روان‌شناسانه و علمی در کنار هم مانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولات‌شان بیشتر است نیز وجود دارد که کیفیت و تجربه و اعتبار محصول را می‌رساند.

 

وی افزود: برندینگ یک امر اساسی، پایه‌ای و ضروری است و این برندسازی است که ارزش باورنکردنی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌آفریند. برای مثال دلار یک برند جهانی است؛ در واقع دلار یک تکه کاغذ است که برند به آن ارزش بخشیده، در واقع همه ابزارهای بازاریابی و برندینگ هستند که دست به دست هم می‌دهند تا به دلار ارزش بدهند.

 

این کارشناس با اشاره به اینکه برندها امروز ارزش بیشتری را نسبت به گذشته دارند، خاطرنشان کرد: برای این ادعا دلایل مختلفی را می‌توان ارائه کرد که یکی این است که در حال حاضر دنیا به صورت آنلاین درآمده و بازارهای جدید و رو به رشدی در مناطقی مانند چین، هند، برزیل، روسیه، آمریکای جنوبی و ... به وجود آمده که این مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا فقط برندهای برتر را می‌خرند و دیگری اینکه وقتی برندی ساخته می‌شود نام‌های محدودی برای انتخاب وجود دارد و این نام‌ها یک هویت و موجودیت برند جدید و قوی را به وجود خواهد آورد.

 

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر برندسازی بر پایه بهترین ایده‌ها قرار دارد و از خلاقیت قابل توجهی در تبلیغات برای شکستن دیوار بی‌علاقگی افراد استفاده می‌شود تا آنان را به برند مورد نظر علاقه‌مند کنند.

 

وی افزود: برندسازی هزینه چندانی ندارد و برندهای هوشمند با بهره‌گیری از سطح میانگینی از ابزارهای جدید رشد جهانی برند خود را سرعت می‌دهند و نگاه به تغییرات اقتصادی نشان می‌دهد که برندها در مقایسه با محصولات بدون برند چرخه عمر بیشتری داشته‌اند.

 

این کارشناس اقتصاد یادآور شد: اگر برای کالاها و محصولات تولیدی برندسازی ایجاد نشود و تفاوت ایجاد نکنیم سود بلندمدت ایجاد نخواهد شد و مصرف‌کنندگان به این محصولات وفادار نخواهد ماند؛ چرا که برندها می‌توانند مانند برند مایکروسافت انسان‌ها را برای پیوستن به انجمن‌ها تشویق کنند و یا مانند برند اپل حس جمعی را برای مصرف‌کنندگان‌شان به ارمغان بیاورند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: