• چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 963-8484-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو:

جذب مشتری با ایجاد مزیت نسبی نسبت به رقبا محقق می‌شود


مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو گفت: وقتی می‌توان در بازارهای رقابتی مشتری جذب کرد که نسبت به رقبا مزیت نسبی ایجاد کرده باشیم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، سیدمحمد عباس‌زادگان بعد از ظهر امروز در نشست خبری و افتتاح اولین شعبه بیمه تجارت نو در استان زنجان، اظهار کرد: این شرکت بیمه فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه پارسال با ۱۰ شعبه در تهران و مناطق اصلی کشور آغاز کرده و توانسته همه بیمه‌های مورد نیاز را عرضه کند.

 

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده، این بیمه در حوزه‌های مهندسی و انرژی نقش فعال‌تری به خود گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب شدن از جانب مشتریان باید مزیت نسبی را نسبت به همتایان خود در کشور داشته باشیم و لازم به ذکر است که توانایی هر سازمانی در سرویس‌دهی‌هایی است که انجام می‌دهد.

 

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: لازم است تا شرکت‌های بیمه ضریب ایمنی عملیات مشتریان را افزایش دهند و ریسک آن را کنترل کنند تا دیگر شاهد آنچه که حادثه ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد نباشیم؛ چرا که با بازدید از ایمنی و فنی امکان جلوگیری از حادثه و به حداقل رساندن ریسک حادثه وجود داشت.

 

وی با اشاره به عواملی که سبب بحران بیمه‌ها و بخش‌های اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: بالا بودن هزینه‌های بالاسری بدون تناسب با راندمان کاری که از دلایل پایین بودن بهره‌وری ملی نیز است و نیز نداشتن ذخایر کافی و سوء‌مدیریت و نداشتن مدیریت حرفه‌ای، از جمله مهم‌ترین دلایلی است که موجب بحران می‌شود.

 

عباس‌زادگان یادآور شد: عدم رعایت ریسک و ایمنی منابع کشوری را هدر خواهد داد و همه باید در راستای حفظ منابع کشور بر اساس رسالت اجتماعی خود در زمینه کاری‌شان، عمل کنند.

 

این مسئول ادامه داد: همکاری بانک‌ها در ایجاد بیمه‌ها منع قانون بنگاه‌داری بانک‌ها نبوده و بانک‌ها می‌توانند در بخش‌های پولی و مالی از جمله لیزینگ، صرافی و عملیات بیمه مشارکت داشته باشند و بانک تجارت می‌تواند با مشارکت در این طرح سرویس‌های جدیدی را به مشتریان خود ارائه کند.

 

در ادامه این نشست، مدیر منطقه شمال‌غرب بیمه تجارت نو، اظهار کرد: حق بیمه در صنعت بیمه سال گذشته در کشور ۲۸۰ هزار میلیارد ریال بود که ۷۰ درصد این سهم متعلق به بیمه اتومبیل و درمان بوده که می‌توان گفت هر دو بیمه‌های اجباری هستند.

 

حامد قدس ادامه داد: ۴۲ درصد سهم بازار برای بیمه شخص ثالث، حوادث سرنشین و ۲۲ درصد نیز بیمه مکمل درمان بوده است و صنعت بیمه به دلیل فقدان اطلاع‌رسانی و عدم آشنایی مردم با آن نتوانسته است کار خاصی را انجام دهد و صنعت بیمه جزو صنایع زیان‌ده است.

 

وی با بیان اینکه در ایران ۳۲ شرکت بیمه‌گر فعالیت می‌کند، افزود: ضریب نفوذ بیمه بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی ۲ درصد بوده که سهم کمی است و این میزان در سایر کشورهای جهان در حدود ۷ تا ۸ درصد است و این شرکت حاضر است از طریق کارشناسان و همکاری رسانه‌ها، مقالات و اطلاعات خود را به زبان ساده در اختیار مردم قرار دهد.

 

قدس تصریح کرد: ۲۰ درصد حوادث به دلیل سهل‌انگاری اتفاق می‌افتد و با اطلاع‌رسانی در رابطه با پرونده‌های عینی خسارت‌ها به مردم و آشنایی آنان با راه‌های جلوگیری از خسارت و آشنایی با انواع بیمه و مبانی حقوقی آن می‌توان از بسیاری از حوادث جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: