• پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 965-5684-5
  • خبرنگار : 28012
  • منبع خبر : ----

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور خبر داد:

تخصیص اعتبار لازم برای تسریع در روند دو خط کردن را‌ه آهن زنجان به قزوین


مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با بیان اینکه پروژه دو خط کردن راه‌آهن زنجان به قزوین طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود، تصریح کرد: اگر به این پروژه کمک نشود و اعتبارات به موقع تخصیص داده شود احتمال به تاخیر افتادن آن وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی خدایی در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره که با دستور کار بررسی نیازمندی‌های شهرستان در حوزه راه برگزار شد با بیان اینکه تقسیم‌بندی راه‌آهن از تقسیم‌بندی جغرافیایی استان‌ها تبعیت نمی‌کند، اظهار کرد: تقسیم‌بندی راه‌آهن به صورت منطقه‌ای است.

 

وی با بیان اینکه از کیلومتر 124 تهران به قزوین تا شهرستان ارومیه در استان آذربایجان‌غربی حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال‌غرب کشور است، تصریح کرد: طول این مسیر ریلی 700 کیلومتر است که در حوزه چهار استان زنجان، قزوین، آذربایجان‌شرقی و غربی قرار دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه تعدد شهرستان‌ها در مسیر این خط آهن محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد، بیان کرد: علی‌رغم اینکه در تقسیم‌بندی جدید صورت گرفته در این حوزه در حوزه استان زنجان تغییراتی اعمال نشده است اما تغییرات صورت گرفته در سایر استان‌ها دست ما را در رسیدگی به ایستگاه‌های شهرستانی گرفته است.

 

خدایی با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته در حوزه شهرستان سالن ایستگاه برای راه‌آهن احداث شده است، عنوان کرد: برای احداث این سالن یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر مردم نیازمند محوطه‌سازی و فضاسازی بهتری است.

 

وی با بیان اینکه راه‌آهن شمال‌غرب کشور از اعتبارات استانی و شهرستانی استفاده نمی‌کند، تصریح کرد: اعتبارات راه‌آهن شمال‌غرب از اعتبارات ملی و اعتبارات وزارتخانه‌ای است که این امر یک امتیاز برای شهرستان و استان است.

 

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با اشاره به فعالیت‌های جاری ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره، تصریح کرد: سکوی دوم این ایستگاه و پاساژ زیرگذر بین دو سکو در دست احداث است که برای احداث آن‌ها یک میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه خواهد شد و تا آخر فصل کاری امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه یک ساختمان در ورودی برای ایستگاه انتظامی به همراه پارکینگ عمومی برای مسافرانی که از این ایستگاه استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این دو پروژه نیز 180 میلیون تومان است.

 

خدایی بیان کرد: همه 28 قطاری که به صورت شبانه‌روزی در محور شمال‌غرب کشور تردد می‌کنند در ایستگاه خرم‌دره توقف دارند که این امر سبب شده است شاهد ارائه خدمات بهتری به مسافران در این ایستگاه باشیم.

 

وی با اشاره به احداث زیرگذر در قلعه حسینیه و نصیرآباد، گفت: طی اقدامات صورت گرفته موافقت‌های ستادی برای احداث این زیرگذره اخذ شده است و به‌زودی باکس‌های مورد نظر نیز خریداری و واگذار خواهد شد تا عملیات اجرایی این دو پروژه نیز آغاز شود.

 

این مسئول با بیان اینکه امکان راه‌اندازی قطارهای محلی و حومه‌ای برای ما میسر است، اظهار کرد: این امر به شرطی میسر است که نسبت مورد انتظار مسافری از سوی مجموعه شهری اعلام شود.

 

مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب کشور خاطر نشان کرد: بخش مسافری ما کاملا خصوصی است و برای ایجاد قطار باید حداقل انتظارات بخش خصوصی فراهم شود.

 

وی با بزرگ‌ترین پروژه ریلی شامل دو خطه کردن راه‌آهن تهران، قزوین به زنجان در این منطقه در حال اجرا است که با اجرای آن خدمات بهتری به مسافران ارائه می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 4 پیمانکار در حوزه استان زنجان در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

 

خدایی با بیان اینکه این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود، تصریح کرد: اگر به این پروژه کمک نشود و اعتبارات به موقع تخصیص داده شود احتمال به تاخیر افتادن این پروژه وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه بین قزوین به تهران این پروژه پیشرفت داشته است، اظهار کرد: در حوزه کاری ما حدود 30 درصد در زیرسازی خط پیشرفت داشته است که نیاز به تخصیص اعتبار دارد تا پیمانکاران با شیفت کاری بیشتر به کار خود ادامه دهند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: