• پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 966-5884-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

تا رسیدن به خدمت‌رسانی مطلوب به مردم فاصله داریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در کشور تا رسیدن به خدمت‌رسانی مطلوب به مردم فاصله بسیار داریم.

 

شهرام طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به جشنواره شهید رجایی، اظهار کرد:  جشنواره شهید رجایی بزرگترین رویداد نظام اداری و اجرایی کشور بوده که در هفته دولت اجرا می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: هفته دولت امسال بسیار متفاوت با سال‌های گذشته بود؛ چرا که ابعاد شهرستانی داشته و برای هر شهرستان مراسم جداگانه برگزار شد و هر روز بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم از رسانه ملی پخش می‌شود که شامل بخش تولید و اشتغال، بخش کشاورزی، بخش انرژی، بخش زیربنایی، بخش آموزش، بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری، بخش رفاه اجتماعی بود و در انتها نیز  جشنواره به صورت استانی برگزار شد.

 

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ دستگاه‌های اجرایی اقدامات دستگاه‌ها با توجه به رتبه و امتیاز آن‌ها در قالب شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی ارزیابی شد به طورکلی ارزیابی عمومی در 6 برنامه، 34 شاخص و 131 زیرشاخص برای 50 دستگاه اجرایی توسط 14 نفر ارزیاب در مدت زمان 4300 نفر ساعت انجام شد و نیز در مجموع 16 نفر شامل 4 گروه 4 نفره برای ارزیابی شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد که این 4 گروه ارزیاب برای بررسی شاخص‌های اختصاصی به صورت حضوری در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کردند و از نزدیک تحقق اهداف این شاخص‌ها را مورد بررسی قرار دادند، همچنین از شاخص‌های اقامه نماز و مناسب‌سازی فضای اداری برای معلولان نیز ارزیابی به عمل آمد.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: افزون بر معیارهای یادشده در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ معیارهای دیگری که مورد نظر استان بود و در شاخص‌های یادشده نمودی نداشت که با نظر استاندار و اعضای شورای راهبری توسعه مدیریت استان مورد سنجش قرار گرفت که بر اساس آن که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشترین رشد را نسبت سال گذشته داشته، اداره‌کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی دستگاه برتر در اقامه نماز، سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، دستگاه برتر در اقتصاد مقاومتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تعامل موثر با سایر دستگاه‌ها و پیشتازی در زمینه برنامه‌های توسعه استان  همچنین دانشگاه علوم پزشکی در بخش اجرای مطلوب و کیفی پروژه‌های عمرانی با بیشترین جذب اعتبارات از ردیف‌های متمرکز ملی برترین‌ها شناخته شدند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، تصریح کرد: بی‌شک٬ عمده‌ترین دلایل ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به غیر از سنجش میزان دسترسی به اهداف٬ ایجاد فضای رقابتی و ایجاد انگیزه برای دستگاه‌ها به منظور ارایه خدمات بهتر و شایسته‌تر به مردم و انجام وظایف قانونی آن‌ها است هر چند که در کشور تا رسیدن به خدمت‌رسانی مطلوب به مردم فاصله بسیار داریم.

 

وی با بیان اینکه نحوه ارایه خدمت به جامعه تنها مشکل موجود نیست، اظهار کرد: مهمترین چالش در این حوزه وجود باورها و دیدگاه‌های بسته و تنگ‌نظرانه در برخی دستگاه‌ها و برخی کارکنان نسبت به شغل کارمندی است که این باور غلط هم در کسوت مدیر و هم در کسوت کارمند یا کارشناس قابل مشاهده است؛ چراکه در برخی سازمان‌ها هنوز به این باور نرسیده‌اند  که موظف‌اند از مشکل مردم را رفع مشکل کنند.

 

طهماسبی تاکید کرد: البته هر کاری که در سیستم دولت انجام می‌شود می‌بایست مبتنی بر قانون و مقررات باشد و نباید اما فراموش کرد که قرار است این مقررات تسهیل‌کننده زندگی و رافع نیازهای مردم باشد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: