• دوشنبه ۱۷ مهر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 967-4384-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید کرد:

نمایشگاه الکامپ؛ فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های دولت الکترونیک


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه الکامپ، فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های دولت الکترونیک و بخش خصوصی در استان است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، شهرام طهماسبی ظهر امروز در نشست خبری در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ زنجان و تبیین برنامه‌های در پیش روی دولت الکترونیک در استان، اظهار کرد: اقداماتی که در استان انجام شده نشان‌دهنده شروع خوب و اصولی برای استان است.

 

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ در استان، افزود: برگزاری این نمایشگاه سبب می‌شود جایگاه دولت الکترونیک در استان شناخته شده و توانمندی بخش خصوصی استان نیز در حوزه فناوری اطلاعات، به نمایش گذاشته شود.

 

این مسئول ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی در این بخش‌ها باید توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت‌ها هم‌راستا با آن‌ها به عنوان تسهیل‌گر حرکت خواهند کرد.

 

طهماسبی با اشاره به فلسفه شکل‌گیری دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک بر اساس ناکارآمدی خدمت‌رسانی نظام‌های ارائه خدمات قدیمی به مردم ایجاد شده است و در حال حاضر ایران جایگاه ۹۲ را بین ۱۳۹ کشوری که خدمات دولت الکترونیک ارائه می‌دهند، قرار دارد که این جایگاه با توجه به پیشرفت‌هایی که ایران در بسیاری از زمینه‌ها داشته، مناسب نیست.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: برای ورود به این عرصه کار زیاد و پرحجمی باید انجام شود و ضرورت فعالیت در این عرصه به‌روزرسانی اقدامات انجام شده است که به همین دلیل دولت برنامه‌ای راهبردی را تنظیم کرده که برای استقرار دولت الکترونیک از آن استفاده می‌شود و این برنامه یکی از شش برنامه تنظیم شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت آموزش، تصریح کرد: این آموزش‌ها در مرحله اول باید به افرادی که خدمات ارائه خواهند کرد، ارائه شود تا به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه شود و نیز باید به خدمات گیرندگان نیز در رابطه با خدماتی که توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود، آموزش داد.

 

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در استان ۸۲۳ خدمات کددار که توسط دستگاه‌های استان ارائه می‌شود، احصا شده است. همچنین لازم به ذکر است که نبود مدیریت یکپارچه در زمینه دولت الکترونیک، چالش اصلی پیش‌ روی این فرآیند است.

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دستور کار قرار دارد و اقدامات مختلفی در کشور و استان زنجان در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای دولت الکترونیک انجام شده، به طوری که تاکنون شبکه ملی اطلاعات در سه فاز انجام شده است.

 

وحید فرخی ادامه داد: کشورهای دنیا به دلیل تغییرات سریع تکنولوژی برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند که در این زمینه اقتصاد دیجیتال حرف نخست را می‌زند.

 

وی با اشاره به ایجاد شبکه فیبر نوری و افزایش پهنا باند اینترنت ابراز کرد: بحث تولید محتوا نیاز به کار بیشتر دارد و کمبودهایی زیادی در این حوزه احساس می‌شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات، بخش دیگری از برنامه‌های دولت در حوزه ارتقای سیستم‌های الکترونیکی به طرح‌های USO برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات برای مکان‌هایی که صرفه اقتصادی ندارند از جمله روستاها اختصاص دارد که در حال حاضر پوشش ارتباطی در سطح استان ۹۳ درصد است و ۳۸۷ روستا در سطح استان زنجان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم دسترسی دارند و افزایش پوشش اینترنت برای ۴۱۴ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان، به نصب دستگاه‌های خودپرداز در ۳۴ محل از روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: این کار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی برای روستاهایی که هیچ دسترسی به خدمات بانکی ندارند، انجام شده است و هزینه آن را وزارت ارتباطات پرداخت می‌کند.

 

فرخی با اشاره به اینکه احداث شهرک آی‌تی یکی از برنامه‌های مهم استان است اظهار کرد: ۴.۶ میلیارد تومان برای شهرک آی‌تی اختصاص پیدا کرده است اما بخش‌های خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری نشان ندادند.

 

در ادامه این جلسه، سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان نیز اظهار کرد: هدف از ایجاد دولت الکترونیک، چابک شدن دولت و استفاده دولت‌ها از فناوری‌های نوین و کاهش فساد اداری است.

 

پریسا فتحعلی‌بیگلو با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی توسط شبکه اینترانت به یکدیگر متصل می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر در استان زنجان ۳۷۶ دستگاه اجرایی به شبکه دولت متصل هستند و این شبکه، شبکه امنی برای دستگاه‌های اجرایی برای انجام فرآیند G toG است که برخی از دستگاه‌های فعال شهرستان‌های استان نیز به این شبکه متصل هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ دستگاه اجرایی در شهرستان زنجان، ۴۴ دستگاه اجرایی در شهرستان ابهر، ۴۰ دستگاه در شهرستان خرمدره، ۴۷ دستگاه اجرایی در شهرستان خدابنده و نیز ۴۷ دستگاه در شهرستان ایجرود، ۴۴ دستگاه در شهرستان ماه‌نشان، ۲۴ دستگاه در شهرستان طارم و ۲۰ دستگاه در شهرستان سلطانیه به این شبکه متصل هستند که نرم‌افزارهای خاصی توسط آن ارائه می‌شود.

 

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان با اشاره به سامانه سامد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف استانداری‌ها رسیدگی به شکایات مردم است که این مهم از طریق سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) به شماره تماس ۱۱۱ انجام می‌شود که شکایات مردم تز این طریق به دستگاه‌ها برای رسیدگی ارجاع داده می‌شود.

 

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از سال ۸۳ با هدف سازماندهی، جهت‌دهی، حمایت و نظارت بر بخش خصوصی در کشور ایجاد شد و از سال ۸۹ نیز این سازمان فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرد.

 

مجید ناصحی‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر این سازمان بیش از ۱۰۰ عضو حقیقی، حقوقی و فروشگاهی دارد و در طی این سال‌ها دامنه فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون الکامپ از رویکردهای این سازمان است، گفت: امسال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به دنبال ایجاد تعامل بیشتر بین بخش دولتی و بخش خصوصی استان در نمایشگاه الکامپ است تا حضور هر دو بخش در نمایشگاه پررنگ‌تر احساس شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال ۳۵ شرکت خصوصی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که ۷۵ درصد آن‌ها بومی زنجان هستند. همچنین شاهد حضور پارک‌های علم و فناوری نیز در این نمایشگاه خواهیم بود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: