• سه شنبه ۲۳ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 968-6091-5
  • خبرنگار : 28012
  • منبع خبر : ----

رئیس اداره پیش‌دبستانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

آموزش پیش از دبستان در غنای زبانی کودک نقش به‌سزایی دارد


رئیس اداره پیش‌دبستانی اداره‌کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: آموزش پیش از دبستان در غنای زبانی کودک نقش بالایی دارد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، مسعود طغری‌نگار شامگاه دیروز در کارگاه آموزش محتوای پیش‌دبستانی که برای مربیان پیش‌دبستانی شهرستان خرم‌دره برگزار شد با اشاره به دستورالعمل‌ها و قوانین موجود در زمینه مطالبی که در کلاس‌های پیش‌دبستانی لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: کودک در این محیط به یادگیری و تجربه می‌پردازد و روش‌های ارتباط با دیگران را می‌آموزد و به نقاط ضعف و قوت خود پی می‌برد، لذا توجه و تلاش در این محیط امری اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی به نقش آموزش پیش از دبستان در غنای زبانی کودک اشاره و اظهار کرد: کودک با کاربرد درست مهارت‌های زبانی در دوره پیش‌دبستانی می‌تواند به خوبی خواسته‌ها، نیازها، اندیشه‌ها و احساسات خود را به دیگران منتقل کند و آنها را از دیگران دریافت کند و در نتیجه این اثرگذاری و اثرپذیری ارتباط مناسب انجام می‌شود و محتوای فکری کودک رشد می‌کند که این امر در رشد مهارت‌های اجتماعی کودک تاثیر شگرفی دارد.

 

در ادامه این کارگاه نیز رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه سریع‌ترین دوره رشد ابعاد شخصیتی انسان دوره کودکی است، تصریح کرد: اگر آموزش‌ها و حرکات مناسب در این دوره به کودکان ارائه نشود، در دوران بعدی همین محرک‌ها تأثیرات کمتری در تغییر پذیری کودک خواهند داشت.

 

لعیا جعفری با تاکید بر اینکه دوره کودکی سرآغاز آموزش‌های بسیاری است که در مسیر پرورش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات باید کسب شود، تصریح کرد: اگر چه خانواده در آموزش مجموعه‌ای از مهارت‌هـای اجتماعی کودک مؤثر است اما در مراکز پیش‌دبستانی، کودکان ارتباطات وسیع‌تری دارند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار می‌کنند، در نتیجه به رشد اجتماعی لازم دست می‌یابند و برای ورود به مدرسه و ایفای نقش در جامعه آماده می‌شوند.

 

وی با اشاره به نقش مثبت آموزش پیش‌دبستانی در زمینه کاهش ترس از مدرسه در کودکان گفت: با توجه به اینکه آموزش در مراکز پیش دبستانی بیشتر مبتنی بر بازی و ارتباط با گروه همسالان است و تکالیف آن چنان جدی وجود ندارد، لذا حضور در این دوره علاوه بر تأثیرات مثبتی که در فرایند آموزش مدارس دارد در ترس از مدرسه نیز مؤثر است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: