• پنجشنبه ۹ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 969-2391-5
  • خبرنگار : 28012
  • منبع خبر : ----

ناهماهنگی والدین در روش‌های تربیتی، از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان


رئیس اداره آموزش متوسطه نظری اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان گفت: ناهماهنگی والدین در روش‌های تربیتی از مهم‌ترین دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، جلیل آقاجانلو در کارگاه آموزشی پیشگیری از افت تحصیلی که در دبیرستان عرفان صائین‌قلعه برگزار شد با اشاره به این که عوامل زیادی در افت تحصیلی دانش‌آموزان موثر هستند، اظهار کرد: در کنار عوامل مختلفی که باغث افت تحصیلی دانشآموزان می‌شوند داشتن هدف، اعتماد به نفس، انگیزه و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین عوامل فردی در پیشرفت دانش‌آموزان به شمار می‌روند.

 

وی اضطراب، عدم آشنایی با شیوه‌های مطالعه صحیح، پایین بودن سطح هوش ذهنی و هیجانی، عدم توجه و دقت، آشفتگی‌های عاطفی و روانی، سازش نایافتگی رفتاری و غیبت از مدرسه را از عوامل فردی در افت تحصیلی دانش اموزان برشمرد و تاکید کرد: هماهنگی دو نهاد خانه و مدرسه از عوامل موثر در کاهش افت تحصیلی هستند.

 

این مسئول با اشاره به عوامل خانوادگی و آموزشگاهی در پیشرفت و یا افت تحصیلی دانش‌آموزان، اظهار کرد: ناهماهنگی والدین در روش‌های تربیتی، مشکلات ارتباطی بین والدین و فرزندان، مشاجرات خانوادگی، فقدان یکی از والدین، انتظارات بالا از فرزندان، استفاده از روش‌های تدریس سنتی، حجم زیاد مطالب دروس، عدم استفاده از مواد کمک آموزشی توسط دبیران و تراکم بالای کلاسی از مهم‌ترین عوامل خانوادگی و آموزشگاهی در افت تحصیلی دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

 

آقاجانلو، ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان را یکی از موثرترین راه‌های ارتقای سطح یادگیری و پیشرفت دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: استفاده از روش‌های تشویقی، تجربه مستقیم، ایفای نقش،همیاری، مشارکتی، تلفیقی همراه با ایجاد احساس نیاز در فراگیران نیز از جمله روش‌های ایجاد و تقویت انگیزه در دانش آموزان هستند.

 

در ادامه این کارگاه نیز معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ابهر مدرسه را مهم‌ترین کانون تحول‌خواهی و تحول‌گرایی عنوان کرد و یادآور شد: شکل‌گیری تغییرات مثبت در مدارس نیازمند نیروی انسانی تحول‌خواه است.

 

حجت‌الله عباسی با تاکید برلزوم خارج شدن از کلیشه‌ها و قالب‌های تکراری جهت ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی، خاطرنشان ‌کرد: اصلاح رویه‌ها و روش‌ها نیازمند افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای و اﻧﺠﺎم ﻣﻄﻠﻮﺑ‌‌‌‌‌‌‌ﺘﺮ ﻛﺎر در ﻣﺤﺪوده وﻇﺎﻳﻒ ﺷﻐﻠﻲ است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: