• سه شنبه ۱۴ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 969-13914-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم نگاه تخصصی به دانش‌آموزان استثنایی


استاندار زنجان گفت: باید به دانش‌آموزان استثنایی نگاه ویژه و تخصصی شود.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، اسدالله درویش‌امیری ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در آموزشگاه شبانه‌روزی استثنایی تلاش ناحیه دو زنجان، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: باید در سایه تعلیمات اسلام و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) جلوه‌ای از وحدت و مشارکت و تعاون را در جهان به نمایش بگذاریم و جمهوری اسلامی ایران در تلاش است اسلام ناب و خالص را در سطح جهان گسترش دهد.

 

این مسئول با تقدیر از آموزش وپرورش برای نگاه ویژه به آموزش وپرورش استثنایی، ادامه داد: این روش جداسازی و ایجاد تمایز در آموزش این دانش‌آموزان با دانش‌آموزان عادی برای ایجاد تفرقه و فرق گذاشتن نیست و فقط برای ارائه آموزش‌های تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی است و امیرکبیر بنیان‌گذار جداسازی دانش‌آموزان استثنایی و عادی برای ارائه هرچه بهتر آموزش‌های تخصصی برای این دانش‌آموزان است.

 

درویش‌امیری ادامه داد: در حال حاضر گام‌‌های بزرگی برای ارائه آموزش‌های تخصصی برداشته شده است و باید توجه کرد که آموزش برای این کودکان بسیار سخت‌تر از آموزش برای کودکان عادی است و باید نگاه تخصصی به این امر شود و هم‌اکنون به خاطر آسیب‌های فضای مجازی کار تعلیم و تربیت بسیار دشوارتر از قبل شده است.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه باید برای رشد فرزندان همگان تلاش کنند، یادآور شد: در حال حاضر 500 میلیون معلول در سطح دنیا و 26 هزار معلول در سطح استان داریم و نباید اینان به حال خود رها شوند.

 

وی تصریح کرد: وجود کودکان معلول دلیل بر رضایت خداوند از این شرایط نیست؛ چراکه کار خدا زیباست و پاره‌ای از شرایط مثل ضعف فرهنگی و والدین باعث تولد این دانش‌آموزان می‌شود، نباید فراموش کرد که کودکان استثنایی توانمندی بالایی دارند و می‌توانند درس بزرگی برای دیگران باشند.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان اظهار کرد: مدارس استثنایی رنگ و بوی خدایی دارد و باید قدر این شرایط را دانست و شاکر بود.

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در این هفته به چالش‌ها، مسایل و مشکلات جامعه معلولان پرداخته می ‌شود که در بحث کلان مسائل بهداشتی درمان توان‌بخشی و اشتغال این قشر از جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مرتضی تمجیدی ادامه داد: در آموزش و پرورش استثنایی با دانش‌آموزانی سر و کار داریم که شرایط جسمی، روحی و فکری متفاوتی دارند و عدالت آموزشی حکم می‌کند که به این دانش‌آموزان نیز به نحو احسن رسیدگی شود و آموزش‌های خاصی به آنان با توجه به توانمندی‌شان داده شود.

 

وی افزود: امسال با هدف شناسایی این دانش‌آموزان 18 هزار دانش‌آموز ورودی پایه اول ابتدایی، غربال‌گری شده و دانش‌آموزان شناسایی شده در آموزشگاه‌های استثنایی استان جذب شدند. همچنین در حوزه توانمندسازی رشد کیفی و کمی خدمات مورد نظر آموزش و پرورش است و هدف این اداره‌کل پوشش کامل دانش‌آموزان با هر شرایط فرهنگی است.

 

تمجیدی، تعلیم و تربیت را کار سختی دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس معلمان همه وقت خود را در حوزه آموزش و پرورش استثنایی وقف آموزش و آسایش این دانش‌آموزان می‌کنند و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید این نهاد را یاری کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: تعلیم و تربیت استثنایی کاری تخصصی است و در این خصوص دوره تخصصی توانمندسازی معلمان هر ساله برگزار می‌شود و اداره‌کل آموزش و پرورش استان در صدد ایجاد انگیزه و امید در معلمان برای بازدهی بیشتر است.

 

وی از خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار به ویژه بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد و نماینده آن سید افضل موسوی در آسفالت محوطه و تبدیل زمین خاکی ورزشی مدارس تلاش و شهید خدایی استثنایی زنجان به چمن مصنوعی تقدیر کرد.

 

در ادامه این جلسه، سهیلا فریقی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته، اظهار کرد: این مجموعه دو هدف تشخیصی و پیشگیری و توان‌بخشی و آموزش را دنبال می‌کند، به طوری که امسال در فصل تابستان 18هزار و 240دانش‌آموز بدو ورود به دبستان  در ۸ پایگاه غربال‌گری شدند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: