• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 972-5191-5
  • خبرنگار : 28012
  • منبع خبر : ----

یک کارشناس در اداره‌کل آموزش وپرورش استان زنجان:

کودکان دارای اختلالات یادگیری، تنبل نیستند


کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کودکان دارای اختلالات یادگیری تنبل نیستند و تنها مغز آنها به طور متفاوت عمل می‌کند .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، بهزاد جمادی ظهر امروز در بازدید از مرکز اختلالات یادگیری رشد شهرستان طارم، اظهار کرد: اختلالات یادگیری به معنای نقص در هوش یا انگیزه نیست .


وی با تاکید بر اینکه کودکان دارای اختلال تنبل نیستند، اظهار کرد: در حقیقت اکثر آنها به اندازه سایرین با هوش هستند فقط مغز آنها به طور متفاوتی عمل می‌کند .


جمادی ضمن بیان انواع اختلالات یادگیری یادآور شد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که به یاد داشته باشیم کودکان دارای اختلال یادگیری، با هوش بوده فقط لازم است آموزش آنها با شیوه یادگیری مختص آنها سازگاری داشته باشد .


در ادامه این بازدید نیز معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان طارم، افزود: مراکز رشد نقش تاثیرگذاری در شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری دارند.


علی نظری تاکید کرد: حضور دوره‌ای کارشناسان و مدرسان استانی جهت بازدید از مراکز و مناطق و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای بهبود کیفیت عملکرد آنان و رفع نقاط ضعف مؤثر خواهد بود .


در ادامه این بازدید نیز مربی مرکز مشکلات یادگیری لاله طارم عنوان کرد: ضروری است مربیان مرکز در مدارس حضور پیدا کرده دانش آموزان دارای اختلال را شناسایی نموده  و ضمن برگزاری جلسات با اولیای آنان نسبت به پذیرش آنان اقدام کنند.


ثریا مهدیخانی افزود: بهترین زمان برای شروع شناسایی دانش آموزان دارای اختلال اردیبهشت و آبان است لذا باید در اوایل سال تحصیلی کارگاه توجیهی برای اولیا برگزار شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: