• شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 972-6784-5
  • خبرنگار : 28020
  • منبع خبر : ----

برگزاری سمینار اصول قوانین صادرات و واردات در اتاق بازرگانی زنجان


مسئول روابط‌عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سمینار اصول قوانین صادرات و واردات در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.


محمدرضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: سمینار اصول قوانین صادرات و واردات با تدریس مظفر ناصری کمالی برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه تجارت و بازرگانی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد که در این سمینار ضمن ارائه مباحث کلی و اصولی تجارت، بانک‌های اطلاعاتی و منابع و ماخذهای معتبر حوزه   بازرگانی معرفی شد.


این مسئول با اشاره به برخی قوانین معین کشورها اهمیت و ارزش دانش تجار را مورد تاکید قرار داد و افزود:   تمرکز و مطالعه برخی مباحث از جمله حوزه امور گمرکی و ترخیص کالا، بازاریابی و قوانین و مقررات صادرات کالا و مسائل حقوقی قراردادهای بین‌المللی بازرگانی بسیار حائز اهمیت است.


وی افزود: مراحل صدور کالا و ارائه مبسوطی از مراحل آن از جمله بازاریابی، صدور پروفرما، تهیه و تدارک و بسته‌بندی، تعیین ارزش گمرکی، کسب مجوز صدور از ارگان‌ها و سازمان های ذیربط، اظهار کالا به گمرک، عقد قرارداد حمل و بیمه، دریافت گواهی بازرسی کالا، صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا و ارسال کالا به تعرفه‌ها از جمله ارزشی، ثابت، یک ستونه، دو ستونه و سه ستونه از جمله مواردی بود که تدریس شده است.


حسنی خاطرنشان کرد: با معرفی برخی وب سایت‌های معتبر در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و بررسی چگونگی شرایط آن‌ها، حمایت‌های وب‌سایت سازمان توسعه تجارت ایران تشریح شده و بخش صادرات و واردات شامل اطلاعاتی راجع به صادرات غیرنفتی، صادرات خدمات، خدمات بازرگانی، آمار واردات و ثبت سفارش است همچنین آمارهای تجاری، قوانین و مقررات و نمایشگاه و هیات تجاری از جمله اطلاعات مفیدی است که بازرگانان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.


مسئول روابط‌عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، یادآور شد: یکی از برنامه‌های راهبردی در راستای گسرتش روابط اقتصادی و بازاریابی محصولات رقابت‌پذیر تولید شده در داخل، اعزام هیئت های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است و هر کشوری برای دستاوردهای ارزشمند اقتصادی و برندسازی و نیز فراگیر کردن تولیدات نیازمند فضا و ظرفیت‌های مناسب معرفی و عرضه است که چنین محافل جهانی این فرصت را در اختیار همه کشورها قرار می‌دهد.


وی تصریح کرد: در مقابل اعزام هیات‌های تجاری، پذیرش هیات‌ها را نیز داریم که به نوبه خود می‌تواند در ترسیم تعاملات و همکاری‌های بیشتر و پایدار بسیار تاثیرگذار باشد؛ چرا که حضور تجار و فعالان اقتصادی سایر کشورها فرصت ارزیابی ملموس و مذاکرات را تسهیل کرده و بازاریابی را نیز تسهیل می‌کند.


این مسئول اظهار کرد: علاوه‌بر سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان‌هایی نیز از جمله اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های صادراتی و صندوق‌های غیردولتی توسعه صادرات، اتاق مرکزی تعاون جمهوری اسلامی ایران، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، شرکت‌های خدمات مسافرتی بین‌المللی مجاز که صلاحیت‌های فنی و اجرایی آن‌ها به تایید مراجع ذیربط و سازمان توسعه تجارت ایران رسیده باشد، سازمان‌های بازرگانی استان‌های کشور، نمایندگی‌ها و رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و مجریان نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی - داخلی دارای مجوز مجری پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: