• چهارشنبه ۸ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 983-4014-5
  • خبرنگار : 28002
  • منبع خبر : ----

در جمع خبرنگاران عنوان شد:

تجهیز 22 آزادراه به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض


22 آزادراه در کشور مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ظهر امروز نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان و مدیرعامل شرکت سپندار در خصوص طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در کشور برگزار شد که در این نشست، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با یادآوری اینکه این طرح از 28 اسفندماه پارسال به اجرا گذاشته شده است، افزود: در ابتدا چهار آزادراه به این طرح مجهز شده است.

 

عبدالحسین علی‌اکبری با بیان اینکه آزادراه زنجان ـ قزوین یکی از چهار آزادراهی است که در مرحله اول اجرای طرح پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه آمار حاکی از آن است که با وجود اینکه کمتر از سه ماه از آغاز به کار این طرح نمی‌گذرد، اما استقبال مردم از آن قابل توجه بوده و به همین برنامه‌ریزی‌ها برای تجهیز آزادراه زنجان ـ تبریز به این سیستم صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت سپندار نیز با یادآوری این‌که این طرح در مرحله اول در آزادراه‌های تهران ـ قم، تهران ـ ساوه، کرج ـ قزوین و قزوین ـ زنجان به اجرا گذاشته شده است، افزود: در مرحله دوم این طرح که از سوم اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده است، آزادراه‌های قزوین ـ رشت، مشهد ـ باغچه، قم ـ کاشان، کاشان ـ نطنز ـ اصفهان، ساوه ـ سلفچگان، تهران ـ پردیس، تبریز ـ ارومیه، زنجان ـ تبریز و کنارگذر شمالی مشهد تجهیز خواهد شد.

 

سهیل مظلوم با اشاره به اینکه مدت زمان بهره‌برداری این طرح 33 روز بوده و هم‌اینک چهار آزادراه تحت پوشش این سامانه قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به ماندگاری عوارض آزادراهی برای ترددکننده‌ها، مانده حساب همه پلاک‌های عبورکننده از آزادراه‌ها ثبت و در گلوگاه‌های قانونی، اصل و خسارت تاخیر تادیه آن‌ها وصول می‌شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به حدود 20 درصد فرار فعلی، باید کسانی‌‌که با تاخیر عوارض خودرو را می‌پردازند، حداقل 20 درصد مازاد بپردازند تا هم انگیزه لازم برای پرداخت به‌موقع ایجاد شود و هم هزینه‌های وصول را جبران کند تا شرکت‌های آزادراهی همه منابع درآمدی محاسباتی را دریافت کنند. در غیر این‌صورت به‌طور معمول شرکت‌های آزادراهی باید حدود 20 درصد (معادل فرار فعلی) کمتر از منابع درآمدی محاسباتی در سامانه را دریافت کنند.

 

مظلوم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های پابرجای این طرح، مسئله خوانش صحیح پلاک خودروها است، اظهار کرد: به طور طبیعی و در فصولی از سال همچون زمستان، برخی از پلاک‌ها به دلیل بارش برف قابل خوانش توسط دوربین‌ها نیست که هیچ راهکار عملی برای این موضوع نمی‌توان ارائه داد، اما تلاش شده است که این قبیل خطاها به حداقل ممکن برسد.

 

مدیرعامل شرکت سپندار با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر مردم با این سامانه باعث می‌شود ضمن رفع نواقص احتمالی سیستم، اعتمادسازی در بین عموم را نیز افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز این طرح (28 اسفندماه پارسال) شاهد تردد بیش از 36 میلیون خودرو در چهار آزادراه تهران ـ قم، تهران ـ ساوه، کرج ـ قزوین و قزوین ـ زنجان بودیم که رقم عوارض وصول شده توسط این سامانه نیز تا چهارم خردادماه امسال نیز بیش از 50 میلیارد تومان بوده است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: